terapia

A czym jest proces terapeutyczny?

Terapia to proces krótko lub długoterminowy, w którym masz możliwość zatrzymania się na chwilę w tym pędzącym świecie. Możesz lepiej siebie poznać, zobaczyć jak wyglądają Twoje relacje ze sobą, innymi ludźmi oraz ze światem, jak możesz lepiej dbać o siebie. Proces terapeutyczny zaczyna się pod postawienia sobie kierunku współpracy. Terapia to również proces, który wspiera przy zmaganiu się trudnościami w naszym życiu, z depresją, lękiem, uzależnieniem, zamartwianiem się, wysoką chęcią kontroli, złością. Pierwsze spotkanie to omówienie współpracy. Terapeuta ma obowiązek dochowania tajemnicy zawodowej. 

pracuję w nurcie terapii akceptacji i zaangażowania

Terapia akceptacji i zaangażowania ACT jest terapią należącą do kontekstualnej nauki o zachowaniu – trzeciej fali terapii behawioralnych. Podkreśla ona istotność relacji terapeutycznej, skupienia się na chwili obecnej, bo tylko tutaj i teraz możemy działać. I promuje to działanie. Nie jest to jednak przypadkowe działanie, lecz takie które jest zgodne z wartościami człowieka. Wartości to właśnie motor napędowy tego, co jest dla ludzi ważne, czym kierują się w życiu. Podstawowe przesłanie tego modelu to: „akceptuj to, co znajduje się poza kontrolą i angażuj się w działania, które wzbogacą Twoje życie.” Więcej o ACT znajdziesz tutaj.

Terapia ACT to cykl spotkań, na których będziesz ćwiczyć elastyczność psychologiczną. Tak jak na siłowni ćwiczymy mięśnie ciała, tak tutaj będziemy ćwiczyli nasz umysł. Kelly Wilson mówi o elastyczności tak: „Zdolność robienia tego, co postanowisz, kiedykolwiek postanowisz to zrobić, tak by twoich wyborów nie ograniczało to, co się dzieje w twojej głowie.„ Na elastyczność psychologiczną składa się sześć procesów, które będziesz ćwiczyć:

  • uważność,
  • praca z wartościami,
  • gotowość do przyjmowania swoich emocji, uczuć,
  • przyglądanie się swoim myślą z dystansu,
  • praca z definiowaniem siebie,
  • angażowanie się w ważne dla Ciebie działania.

w czym mogę pomóc?

  • w poznaniu siebie,
  • w perfekcjonizmie
  • w poszukiwaniach sensu życia,
  • w życiu zgodnie z wartościami,
  • w polepszeniu relacji z ludźmi i ze światem,
  • w byciu bardziej asertywnym człowiekiem, stawianiu granic,
  • w obniżonym poczuciu wartości siebie,
  • w zmianie nawyków
  • w radzeniu sobie ze stresem
  • w lęku i treningu odwagi
  • w depresji
  • w bezsenności
  • w uzależnieniach
  • w trzeźwym życiu
  • w zaburzeniach osobowości
  •  w przeróżnych trudnościach, które stoją na Twojej drodze

Jestem również psychoterapeutą uzależnień w trakcie certyfikacji. Pracuję z osobami uzależnionymi od różnych substancji, uzależnieniami behawioralnymi oraz osobami współuzależnionymi. 

Pracuję stacjonarnie w Poznaniu i online. Zobacz jak przygotować się do sesji online klikając tutaj. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji. Gabinet przyjazny każdej społeczności, w tym LGBT+  🌈